mandag 12. juli 2010

Tilbake til kalde nord

Da var tilbake på jobb igjen, og det føles godt å tjene penger igjen! Jeg kom hjem halv 1 i natt, og da møtte samboeren min opp på flyplassen for å hente meg. Jeg ble kjempe glad for å se ham igjen, har savnet han så utrolig masse! Neste gang jeg tar en så lang ferie igjen får det bli sammen med ham. Hunden vår Nero flippet helt da jeg satte meg i bilen. Utrolig søtt å se at han faktisk hadde savnet meg såpass mye. Da han hoppet av fanget fanget mitt var det bare masse hvitt hår. Welcome home again, hadde helt glemt ut hvor ofte jeg måtte bruke den idiotiske klesrulleren.

Siste dagen i Paris brukte jeg, Louise og venninnen hennes Marine på å vandre gjennom alle butikkene. Kjekt med søndags åpent. Dette kunne ha vært noe her hjemme. Vi dro til en gate med masse dyrebutikker. De hadde ALT av dyr. Hunder, katter, gnagere, tropiske fugler og reptiler. Til og med ekorn hadde de. Jeg syntes synd på de stakkars hundene og kattene, for i enkelte dyrebutikker var det ekstremt liten plass for dem. Er så utrolig glad for at det er ulovlig å selge hunder og katter i butikkene. De er alt for store til å sitte i et bur som er på størrelsen av hva gnagerne og fuglene bor i. Kjøp alltid fra oppdrettere og dyreiere. Hunder og katter har behov for å få bo i et hjem med andre mennesker for best mulig sosialisering. Dyrene var likevel kjempe skjønne, og jeg kunne ikke gjøre annet enn å smelte. Hadde jo bare så lyst til å ta med meg to av valpene, en kattunge og en babyskilpadde med meg hjem.
......... Jeg fikk ikke mange dager i Paris, men det var ikke så farlig siden jeg fikk oppleve Sør- Frankrike. Det er lettere for meg å bare reise til Paris ved en annen anledning. Kanskje klarer jeg å komme tilbake om 1 års tid. Hvis jeg ikke planlegger noe annet da. Er så mange steder jeg vil reise til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar