torsdag 7. oktober 2010

En liten fugl vekket meg i dag

Etter å ha sovet i knapt 4 timer etter 10 timers nattskift bråvåkner jeg i 12 tiden av en sinnsyk flappe lyd, rettere sagt flakse, men det hørtes ut som dette: flapp flapp flapp. Trodde først det var et monstermøll (litt usikker på tiden av døgnet pga hemmet døgnrytme). Men det viste seg til å være en pitteliten fugel som hadde kommet seg inn mellom det åpne vinduet og gardinene.
Den var supersøt and I loved it. Hadde jo bare så lyst til å beholde! Men det kunne jeg jo ikke, den tilhørte jo utendørs. Jeg fikk knipset et par bilder så slapp jeg det jeg først trodde var et møll ut terassedøren. Og der fløy den blågule fugelen lykkelig avgårde. Deretter vasket jeg hendene også bar det rett i seng. Trenger hvertfall 4 timer til med søvn før jeg er passe uthvilt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar