fredag 1. oktober 2010

Herlig fredag

Endelig var det helg igjen og denne gang blir det hjemmekveld med samboeren. Beste av alt er at jeg i tillegg har friuke, de vil si langhelg! For over en måneds tid siden takket jeg ja til stillingen som innebærer at jeg jobber turnus istedenfor vanlig dagtidsstilling. Merker det er slitsomt i den uken jeg jobber for fullt på kveld/natt, men det er absolutt verdt det når den ene uken med fri kommer. Da kan jeg jeg få gjort de tingene jeg ikke fikk gjort uken jeg jobbet. Vær med venner og samboeren, gjøre husarbeid, tegne, dra på kino ect. Hva jeg absolutt burde gjøre er å blogge mye mer, hvertfall i friuken min. Så denne uken skal jeg virkelig stå på!
Matvarer handlet inn for de neste ukene.

I dag var vi på storhandel på matvarebutikken slik at vi fikk fylt opp med mat til frokost, lunsj, middag og kvelds. En av de viktigste tingene vi gjør her hjemme er å kun gjøre storhandel. Vi skriver alltid handleliste, kjøper kun med oss det vi trenger og handler kun to ganger i måneden. På denne måteb slipper vi å ende opp med matvarer som vi egentlig kunne ha trengt oss uten. Det er fort gjort å dra med seg masse ekstra ting når man bare er inne på butikken for å handle en eller to middager. Ved å gjøre storhandel sparer vi massevis av penger. Handler alltid på Rema 1000 (for de er billigst!) og om det er noen varer de ikke har handler vi resten på Coop Mega som har utrolig godt utvalgt (men der er det dyrt).
..
Sunn helgemat: Wraps med fullkornstortilla, spinat, spekeskinke og kesam (mager kun 1% fett) + smakfull smårett med asparges, parmesan og spekeskinke.

I kveld har samboeren og jeg hatt filmkveld med den nye sofaen vår, som vi forresten er kjempe fornøyd med. Vi hadde sunn helgemat som vi drakk god champagne til mens vi så på Prince of Persia. Fantastisk kveld med en enda mer fantastisk mann

4 kommentarer:

  1. ååh så kos dokke har det:D

    SvarSlett
  2. Så (og hørtes) utrolig koselig ut! Tror jeg må prøve meg på en sånn tapaskveld en gang:D Må bli flinkere til å lage sunne snack-retter:p

    SvarSlett
  3. oh d e supert me tapas :D dette såg heilt fortreffeligt ud! håpe d e iorden om eg stjele di av deg ;)

    klem

    SvarSlett
  4. Of course, deler ideen til dere andre for at dere også skal kunne prøve dem ut :):)

    SvarSlett