lørdag 23. oktober 2010

Tigerstaden

Seriøst, vi la oss alt for sent dagen før vi skulle reise. Pakkingen kom vi ikke i gang med før nærmere midnatt, og det til tross for at vi var hjemme fra hytteturen i 5-6 tiden. Dette endte opp ved at vi la oss alt for sent som igjen resulterte at vi forsov oss! Absolutt perfekt du, nå fikk fikk jeg nesten hjertestans da jeg våknet en time før flyet vårt skulle dra. Så da var det rett opp, kle på seg tøy, pusse tennene og pakke ned de siste tingene vi skulle ha med. Hjertet mitt har aldri dunket så hardt. Det at jeg var stresset i tillegg til at jeg var dødstrøtt resulterte i at jeg ble kvalmen. Ikke noen fantastisk start på dagen det nei.

Men sånn var nå det, vi nådde hvertfall flyet. Da vi hadde sendt bagasjen, gått gjennom kontrollen og komt oss til gaten var det klart til å gå ombord. På flyet til Oslo sov Andreas mens jeg fikk fikset litt på trynet mitt. Er helt utrolig hva sminke gjør med ansiktet mitt når jeg er trøtt. Noen mennesker spør om jeg er syk om jeg dukker opp usminket.
I Oslo var kaldt, men heldigvis regnet det ikke som værmedlingen hadde vist. Godt jeg hadde tatt med meg varme klær slik at jeg slapp å fryse. Det var verre når vi var for lenge i en butikk. Enten kler man seg til temperaturen inne eller så må man kle seg til temperaturen ute. Og jeg hadde ingen planer om å fryse, så da var det god varm jakke, hansker, lue og skjerf.


Jeg fikk også truffet søte venninna mi Karoline som jeg har kjent i evigheter. Savner henne sånn, for hun flyttet nå nylig til hovedstaden for å studere. Så det var kjempe kjekt å se henne igjen. Senere på kvelden drog jeg og Andreas å spiste kjempe god middag på Egon. De siste gangene vi har vært på tur utenbys har vi alltid spist en av kveldene på Egon. Føler jeg aldri blir lei av dette stedet. Første gang vi spiste på Egon var i Ski da vi skulle hente hunden vår Nero da han bare var en liten valp.

Etter middag skulle vi endelig på Dimmu Borgir konsert. Dette var en litt ekstra spesiell tur siden det var akkurat 3 år siden vi sist så dette bandet i Oslo. Konserten var sinnsykt bra, men merker det tar på å stå oppreist fra kl 2000 til 0100. 
Det ble en veldig lang dag og vi var kjempe trøtte da vi la oss i 2 tiden. Siden det var utkjekk dagen etterpå kunne vi ikke sove alt for lenge, men vi forsov oss ikke denne dagen heldigvis. Ble drøyt mange timer å slå i hel før flyet vår skulle gå. Vi var ute av hotellet i 12 tiden og avreise var ikke før om 7 timer. Vi hadde ingen planer om å bruke alle pengene på shopping nå. Jeg tenker jo at det snart er jul. Litt optimistisk, men jeg elsker jul. Julestemning, juletre, julepakker og Andreas. Jeg hadde nok ikke tatt skade av å planlegge hva jeg skal finne til foreldrene mine, de nærmeste vennene og den søte kjæresten min.
Likte meg kjempe godt i Oslo, er så herligt å bare reise litt vekk noen ganger. Denne friuken føltes som to friuker, noe som var akkurat det jeg trengte. Å jobbe konstant i en helt uke blir for mye for meg. Men så snart friuken kommer er alt verdt det. Nå vil jeg begynne å planlegge en liten tur på meg og samboeren til våren. Tenkte meg noe utenlands her i Europa. Type London, Paris og Praha. Det hadde jo vært noe!

1 kommentar:

  1. Dette så både kjekt, koselig, godt, deilig og fantastisk ut!:D Savne deg søtingen <3

    SvarSlett